Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2010

Η κοινή συνέντευξη των φορέων της εκπαίδευσης στις τοπικές εφημερίδες

Παρασκευή, 17 Σεπτεμβρίου 2010

16-09-2010

Μετά την πρόσφατη κοινή σύσκεψη που πραγματοποίησαν οι φορείς της εκπαίδευσης στην Ημαθία, προχώρησαν χθες και σε μία κοινή συνέντευξη τύπου, σηματοδοτώντας ότι θα συνεχίσουν ενωμένοι των αγώνα για την επίλυση των προβλημάτων που ταλανίζουν την εκπαίδευση στο νομό μας και γενικότερα. Στη συνέντευξη, που δόθηκε το μεσημέρι στην «Εληά», εκπρόσωποι των Διοικητικών Συμβουλίων της ΕΛΜΕ Ν. Ημαθίας, του Συλλόγου Δασκάλων, Νηπιαγωγών και Ειδικοτήτων Ν. Ημαθίας και της Ομοσπονδίας Ενώσεων Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ν. Ημαθίας αναφέρθηκαν στα προβλήματα που απασχολούν εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές στα σχολεία του νομού μας.


Μίλησαν για τις ελλείψεις υποδομών και τα κτιριακά προβλήματα στο νομό, για τις ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για την δραματική περικοπή της χρηματοδότησης των Σχολικών Επιτροπών που αναμένεται να δημιουργήσει φέτος πολλά προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των σχολείων.


Τον Δεκέμβρη δεν θα έχουν πετρέλαιο για τη θέρμανση
Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ημαθίας κ. Νίκος Μπέκης, σημειώνοντας ότι «η παιδεία, όχι μόνο δεν εξαιρέθηκε από τις περικοπές δαπανών, αλλά επιβαρύνθηκε πολύ με καταφανείς συνέπειες», αναφέρθηκε στο μικρό αριθμό διορισμών φέτος (2.500) σε σύγκριση με τις αποχωρήσεις λόγω ασφαλιστικού (11.500) και στις προσλήψεις αναπληρωτών που προχώρησε το υπουργείο. Μίλησε για τη δραματική περικοπή (κατά 2/3) των κονδυλίων προς τις Σχολικές Επιτροπές για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολείων, αλλά και στο οξύτατο πρόβλημα που προέκυψε στην Ημαθία με τη μετακίνηση των μαθητών. «Τον Δεκέμβρη δεν θα έχουν πετρέλαιο για τη θέρμανση. Ήδη οι καθαρίστριες πληρώνονται από το κονδύλιο του πετρελαίου…», είπε αναφερόμενος στη μείωση της χρηματοδότησης των Σχολικών Επιτροπών.

«Ζούμε καθημερινά με το φόβο ότι θα μας έρθει εντολή να περιορίσουμε τα τμήματα, ώστε να έχουμε 30 μαθητές στα Γυμνάσια-Λύκεια (27 στα Δημοτικά), ενώ έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι οι τάξεις με μεγάλο αριθμό μαθητών δεν είναι λειτουργικές», είπε χαρακτηριστικά αναφερόμενος στην επιχειρούμενη μείωση των τμημάτων με παράλληλη αύξηση του αριθμού των μαθητών. Είπε ότι γίνεται το πρώτο βήμα στη συνεργασία των φορέων της εκπαίδευσης στην Ημαθία, τονίζοντας ότι αυτή έχει προοπτική και στόχο να αναδείξει τα προβλήματα, να πληροφορηθούν μαθητές και γονείς γι αυτά και να ασκηθούν πιέσεις για να δοθούν μόνιμες λύσεις. «Θέλουμε να κάνουμε πράξη αυτό που όλοι ευχήθηκαν τη μέρα του αγιασμού ‘Καλή χρονιά’», είπε χαρακτηριστικά. Χαρακτήρισε «δραματική» την κατάσταση της σχολικής στέγης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και «προβληματική» στη Δευτεροβάθμια. Και επεσήμανε ότι φέτος, μετά από 13 χρόνια, δεν θα λειτουργήσει η Ενισχυτική Διδασκαλία και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (τόσο στην α΄βάθμια όσο και στην β΄βάθμια εκπαίδευση).


«Διαχειρίσιμα» τα κενά στην πρωτοβάθμια
Στα λειτουργικά κενά στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Ημαθίας αναφέρθηκε ο δάσκαλος κ. Λάζαρος Σουλίδης εκπρόσωπος του Συλλόγου Δασκάλων, Νηπιαγωγών και Ειδικοτήτων Ν. Ημαθίας. Όπως είπε, υπάρχουν κενά αλλά είναι «διαχειρίσιμα», λόγω του έγκαιρου προγραμματισμού που έγινε στο νομό μας στο θέμα των συνταξιοδοτήσεων και των αδειών μακράς διάρκειας, την ώρα που σε άλλους νομούς η εικόνα είναι διαφορετική. «Σήμερα τα σχολεία στο νομό είναι πλήρως επανδρωμένα όσον αφορά τις τάξεις, αλλά υπάρχουν κενά στη συμπλήρωση ωραρίου. Τα κενά στο ολοήμερο σχολείο και στα σχολεία διευρυμένου ωραρίου έχουν καλυφθεί επαρκώς (πλην κάποιων ειδικοτήτων) με διάθεση εκπαιδευτικών από τη Δευτεροβάθμια που συνεχίζεται», είπε.

Και συμπλήρωσε ότι υπάρχει καθυστέρηση στην κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (ωρομίσθιοι) στα ολοήμερα σχολεία. Αναφερόμενος στις λειτουργικές δαπάνες, είπε ότι τα κονδύλια που διατέθηκαν δεν τις καλύπτουν. «Αίτημά μας ήταν η αύξηση των δαπανών για την παιδεία. Και πριν δεν ήταν επαρκή, πόσο μάλλον τώρα…», είπε χαρακτηριστικά. Κλείνοντας, ευχήθηκε να μην συμβεί φέτος αυτό που συμβαίνει κάθε χρονιά, δηλαδή η επάνδρωση των ολοήμερων σχολείων να γίνεται Δεκέμβριο-Ιανουάριο.


Μάθημα σε υπόγεια και δίπλα σε καυστήρες
Τα κενά στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και στην συμπλήρωση ωραρίου (στην Πρωτοβάθμια) επιβεβαίωσε και ο κ. Αντώνης Λιολιόπουλος από τον ίδιο Σύλλογο. «Το μεγάλο πρόβλημα για μας είναι τα ολοήμερα», είπε σημειώνοντας ότι σήμερα ένας δάσκαλος έχει έως και 50 (!) παιδιά, πρόβλημα που παρουσιαζόταν και τα προηγούμενα χρόνια. Και πρόσθεσε: «Το ολοήμερο σημαίνει υποδομές, χρηματοδότηση, αίθουσα εστιατορίου, χώρους ανάπαυσης. Αυτό που έχουμε εμείς δεν είναι ολοήμερο…». Τόνισε ότι υπάρχει μεγάλο κτιριακό πρόβλημα στη Βέροια και στην Αλεξάνδρεια, όπου συχνά οι μαθητές κάνουν μάθημα σε ακατάλληλους χώρους (υπόγεια κ.λ.π.), φέρνοντας σαν παράδειγμα το 3ο-14ο Δημοτικό Βέροιας όπου μία αίθουσα είναι υπόγεια δίπλα στον… καυστήρα του πετρελαίου. Το κτιριακό πρόβλημα οδηγεί σε πολυάριθμα τμήματα - παράδειγμα σχολείο της Βέροιας όπου ένα τμήμα με 31 μαθητές δεν μπορεί να «σπάσει» διότι δεν υπάρχει αίθουσα.

«Έχει πάνω από 20 χρόνια να χτιστεί καινούργιο σχολείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο νομό, ενώ και τα υπόλοιπα δεν είναι σύγχρονα σχολεία», τόνισε. Σχετικά με το σχολείο διευρυμένου ωραρίου, που η εφαρμογή του ξεκίνησε φέτος (προβλέπει τα παιδιά να παραμένουν το σχολείο έως τις 2 μ.μ.), είπε ότι οι εκπαιδευτικοί είναι επιφυλακτικοί απέναντι στο νέο θεσμό για λόγους έλλειψης υποδομών αλλά και για παιδαγωγικούς λόγους. Σημείωσε ότι, παρότι κανένα σχολείο στο νομό δεν εξέφρασε την επιθυμία να ενταχθεί στο πρόγραμμα, το υπουργείο αποφάσισε όλα τα 12θέσια σχολεία της χώρας να γίνουν διευρυμένου ωραρίου. «Αυτά δεν γίνονται έτσι. Απαιτούν υποδομές, επιμόρφωση…», επεσήμανε.


Γονείς: Δεν θέλουμε να αφήσουμε στην τύχη της την παιδεία
«Το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε είναι ότι η παιδεία είναι πολύ σημαντικό θέμα για να την αφήσουμε στην τύχη της. Επειδή τα προβλήματα είναι κοινά, προχωρούμε σε κοινές δράσεις γιατί δεν πάει άλλο!», είπε ο εκπρόσωπος των γονέων κ. Αντώνης Τολιόπουλος, απευθύνοντας κάλεσμα προς γονείς και εκπαιδευτικούς να συστρατευτούν και σημειώνοντας ότι είναι η πρώτη φορά που οι φορείς της εκπαίδευσης είναι μαζί. «Ειδικά στα αστικά κέντρα, δεν ξέρω αν μπορεί να λέγεται παιδεία αυτό που παρέχεται στα παιδιά μας», επεσήμανε και πρόσθεσε «Μας βρίσκει σύμφωνους το σύνθημα του υπουργείου ‘Πρώτα ο μαθητής’ αλλά θέλουμε αυτό να πάρει και περιεχόμενο. Δεν μπορεί να το λένε αυτό με 30άρια τμήματα και περικοπή κατά 2/3 της χρηματοδότησης». «Εμείς θέλουμε να στηριχθεί το ολοήμερο σχολείο, αλλά γι αυτό χρειάζονται υποδομές», τόνισε ο κ. Παναγιώτης Χατζησάββας, πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, εκφράζοντας φόβο ότι, τόσο το πιλοτικό, όσο και τα ολοήμερα σχολεία του νομού θα μείνουν πάλι στη μοίρα τους. Σημείωσε ότι, παρότι εισάγεται το μάθημα της πληροφορικής, στα περισσότερα σχολεία οι αίθουσες των εργαστηρίων είναι μικρές και ακατάλληλες, ενώ «10 χρόνια από την εφαρμογή του θεσμού του ολοήμερου δεν υπάρχουν ακόμη χώροι σίτισης και οι μαθητές τρώνε πάνω στα… θρανία».

Ο κ. Χατζησάββας επεσήμανε ότι η υποχρηματοδότηση θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα και είναι ξεκάθαρο ότι θα ζητηθεί η συνδρομή των γονέων. Για τα σχολεία διευρυμένου ωραρίου είπε ότι γίνονται πολύ βιαστικά και εξέφρασε προβληματισμό λόγω της έλλειψης υποδομών, ενώ σχολίασε και την απουσία πολιτικής βούλησης ώστε «να χτυπηθεί η ανάγκη που νοιώθουν οι γονείς να ‘αγοράζουν’ τις ξένες γλώσσες στα φροντιστήρια». Για το κτιριακό είπε ότι υπάρχουν μόνο αόριστες υποσχέσεις στις κινητοποιήσεις των γονέων και σημείωσε ότι οι γονείς περιμένουν από τους υποψηφίους δημάρχους να πουν πως θα αντιμετωπίσουν το θέμα αν εκλεγούν.

Στα επόμενα βήματα είναι μία νέα σύσκεψη, μια πιο μαζική εμφάνιση στη Βέροια, αλλά και η αντίδραση στο θέμα της μεταφοράς των μαθητών αν αυτό δεν επιλυθεί άμεσα.

Πηγή: http://www.maknews.gr


«Ποδαρικό» με προβλήματα στα σχολεία της Ημαθίας




Τα προβλήματα, οι ελλείψεις και οι δυσλειτουργίες των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνέντευξης τύπου που παραχώρησαν χθες στο Δημοτικό περίπτερο «Εληά», οι εκπρόσωποι του Δ.Σ της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Ημαθίας, οι εκπρόσωποι του Δ.Σ Δασκάλων και Νηπιαγωγών καθώς και η αντιπροσωπεία Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών φορέων, αναφέρθηκαν στα ζητήματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα της Ημαθίας, τα οποία καλούνται να αντιμετωπίσουν από τις πρώτες κιόλας ημέρες έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, έθεσαν επί τάπητος τα προβλήματα και τις ελλείψεις που προκύπτουν εξαιτίας της μείωσης κρατικών κονδυλίων ενώ παράλληλα ενημέρωσαν ότι πρόκειται να προβούν σε μαζικές κινητοποιήσεις για το στεγαστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της Ημαθίας.

Η ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Στην αρχή της ομιλίας του ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Νίκος Μπέκης, αναφέρθηκε στη συνεχή μείωση των κονδυλίων που προορίζονται για την παιδεία.

«Προεκλογικά το κυβερνών κόμμα μίλησε για αύξηση δαπανών για την παιδεία. Η παιδεία όμως είναι ένας κλάδος που έχει επιβαρυνθεί και αντιμετωπίζει προβλήματα», τόνισε χαρακτηριστικά, διευκρινίζοντας παράλληλα πως στα σχολεία κόβονται κατά τα 2/3 τα κρατικά κονδύλια.

Οι υπεράριθμές τάξεις μαθητών, θα είναι για μια ακόμη χρονιά ένα από τα προβλήματα που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί σε αρκετά συγκροτήματα του νομού, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ΕΛΜΕ καθώς στα περισσότερα τμήματα ο αριθμός των παιδιών αγγίζει τα τριάντα. Παράλληλα σημείωσε ότι παρά τις διαβεβαιώσεις της Υπουργού ότι θα επιστρέψουν στις θέσεις τους οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί, περίπου 850 συνεχίζουν να εργάζονται σε διάφορες υπηρεσίες.

Ένα άλλο ζήτημα το οποίο δεν έχει λυθεί στην Ημαθία είναι το ζήτημα των μαθητικών δρομολογίων.

«Το πρόβλημα με τις μετακινήσεις των μαθητών είναι οξύτατο. Δεν υπάρχουν συγκοινωνίες και πολλά παιδιά πηγαινοέρχονται στο σχολείο με τα πόδια, με όσους κινδύνους αυτό συνεπάγεται», σημείωσε και ευχήθηκε να δρομολογηθούν λύσεις προκειμένου να διανύσουν γονείς και εκπαιδευτικοί μια «καλή χρονιά», όπως χαρακτηριστικά είπε.

ΕΠΙΦΥΛΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ

Στα προβλήματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και στο θεσμό του διευρυμένου ωραρίου που λειτουργεί πιλοτικά σε 9 Δημοτικά της Ημαθίας, αναφέρθηκε ο εκπρόσωπος του Δ.Σ Δασκάλων Λάζαρος Σουλίδης.

Ο κ. Σουλίδης τόνισε ότι τα σχολεία που λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο έχουν καλυφθεί επαρκώς τόσο από δασκάλους όσο και από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, σε αντίθεση με τα ολοήμερα σχολεία τα οποία παρουσιάζουν κενά ενώ παράλληλα σημείωσε ότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες για τη λειτουργία αυτών των σχολείων.

«Δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε κατάλληλες συνθήκες στα σχολεία διευρυμένου ωραρίου. Δεν υπάρχουν ούτε αίθουσες, ούτε υποδομές», δήλωσε μεταξύ άλλων.

Αναφερόμενος στο εκπαιδευτικό προσωπικό της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ο κ. Σουλίδης σημείωσε ότι τα κενά είναι διαχειρίσιμα δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με κενά στη συμπλήρωση ωραρίου των εκπαιδευτικών.

«Ελπίζουμε να λυθούν τα όποια προβλήματα και να οριστικοποιηθεί η επάνδρωση των Δημοτικών σχολείων όσο το δυνατόν γρηγορότερα», πρόσθεσε.

Στη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων αναφέρθηκε ο Πρόεδρος των Συλλόγων Δασκάλων Βέροιας Αντώνης Λιολιόπουλος, ο οποίος έλαβε στη συνέχεια το λόγο.

Ο κ. Λιολιόπουλος τόνισε ότι πολλά ολοήμερα λειτουργούν με μεγαλύτερο αριθμό μαθητών απ’ αυτόν που προβλέπεται, εκφράζοντας παράλληλα την επιφυλακτικότητα του σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων διευρυμένου ωραρίου.

«Ολοήμερο σχολείο σημαίνει παροχές, πρέπει να υπάρχει χρηματοδότηση από το κράτος. Δεν μπορεί αν λειτουργήσει με αυτό τον τρόπο».

Επίσης, έθιξε το ζήτημα της έλλειψης κτιριακής υποδομής τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, λέγοντας πως τεράστια προβλήματα παρατηρούνται στα νηπιαγωγεία της Βέροιας και της Αλεξάνδρειας.

ΧΡΟΝΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΟ

Εκπροσωπώντας την Ομοσπονδία Ενώσεων των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ημαθίας, ο Αντώνης Τολιόπουλος τόνισε ότι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί είναι ενωμένοι και έχουν αναπτύξει κοινές δράσεις προκειμένου να λυθούν τα ζητήματα που αφορούν την παιδεία.

«Τα προβλήματα είναι κοινά. Αυτό που λένε «πρώτα ο μαθητής», μας βρίσκει σύμφωνους. Οι γονείς είναι πάντα δίπλα στα παιδιά και θα συνεχίσουν να είναι», συμπλήρωσε ο κ. Τολιόπουλος ενώ παράλληλα επισήμανε πως οι πολίτες δεν είναι ενημερωμένοι για την κατάσταση που επικρατεί στις σχολικές μονάδες.

Σημαδεμένη από τις συνέπειες του μνημονίου, χαρακτήρισε τη φετινή σχολική χρονιά ο Πρόεδρος Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Παναγιώτης Χατζησάββας.

Ο κ.Χατζησάββας εξήρε την ανάγκη δημιουργίας υποδομών για την πρόσβαση μαθητών με ειδικές ανάγκες, την στελέχωση των σχολείων με Η.Υ ενώ παράλληλα αναφέρθηκε στις ελλείψεις κτιριακών υποδομών που παρατηρούνται στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

«Το ολοήμερο σχολείο συμπληρώνει δέκα χρόνια και δεν υπάρχουν χώροι σίτισης. Με την περικοπή των κονδυλίων τα σχολεία κινδυνεύουν να μείνουν ακόμη και χωρίς θέρμανση», πρόσθεσε ο κ.Χατζησάββας.

Αναφορικά με το κτιριακό πρόβλημα, ο κ.Χατζησάββας τόνισε ότι ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εισέπραξε υποσχέσεις και ακόμη περιμένει από τους αιρετούς να το αντιμετωπίσουν.

Πηγή: http://www.imnews.gr


Με προβλήματα ξεκίνησε η σχολική χρονιά

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της Ημαθίας γνωστοποίησαν με συνέντευξη τύπου η ΕΛΜΕ Ημαθίας, ο Σύλλογος Δασκάλων και οι φορείς των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων. Όπως τονίστηκε από τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ Νίκο Μπέκη, υπάρχουν εκπαιδευτικά κενά (11500 εκπαιδευτικοί συνταξιοδοτήθηκαν ενώ οι νέοι διορισμοί ήταν μόλις 2500), δραματική μείωση της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών (κόπηκαν τα 2/3 της χρηματοδότησης) και οξύτατο πρόβλημα στην μετακίνηση των μαθητών. «Ζούμε με τον φόβο ότι θα μας έρθει εντολή να πάμε σε τάξεις των 30 μαθητών. Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα του μνημονίου» δήλωσε ο κ. Μπέκης.

Για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση ο Λάζαρος Σουλίδης στάθηκε στα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν τα σχολεία διευρυμένου ωραρίου (σε αυτά οι μαθητές όλως των τάξεων θα σχολούν στις 2μμ) και των ολοήμερων δημοτικών. Η έλλειψη υποδομών για την εκτέλεση των επιπλέον δραστηριοτήτων αλλά και η απουσία εκπαιδευτικών ειδικοτήτων αποτελούν μεγάλα προβλήματα. Ο κ. Σουλίδης έθιξε και την μείωση της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών, πρόβλημα κοινό με την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Για τα κτιριακά προβλήματα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μίλησε ο Αντώνης Λιολιόπουλος ο οποίος ανέφερε ότι υπάρχουν νηπιαγωγεία διασκορπισμένα εδώ κι εκεί, σε υπόγεια και δίπλα σε καυστήρες.

Οι εκπρόσωποι των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, κ. Τολιόπουλος και Χατζησάββας, συμφώνησαν με τα ζητήματα που έβαλαν ΕΛΜΕ και Σύλλογος Δασκάλων και τόνισαν θα προχωρήσουν σε κοινές δράσεις με τους εκπαιδευτικούς.


Πηγή: http://www.pliroforiodotis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου