Με την Υπουργό Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου δύο τινά μπορεί να συμβαίνουν: ή είναι τόσο αδαής και δεν έχει αντιληφθεί την κατάντια στην οποία έχει περιέλθει το δημόσιο σχολείο ή έχει απύθμενο θράσος και δε διστάζει προκειμένου να καταγραφεί το όνομα της στην ατέλειωτη λίστα των «μεταρρυθμιστών» της εκπαίδευσης να παίζει με τις αντοχές των μαθητών και τα νεύρα των γονιών και της κοινωνίας γενικότερα.
Κι όλα αυτά τα γράφω με αφορμή τις νέες δηλώσεις της για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας από την Α΄ Δημοτικού (τι άλλο θα βρει ακόμα τα καημένα τα πρωτάκια;) και την δήθεν εξάλειψη της ανάγκης των φροντιστηρίων ξένης γλώσσας. Έρχεται όμως η ίδια η ζωή για να διαψεύσει την κ. Διαμαντοπούλου.
Φαίνεται ότι στο πολυδιαφημισμένο νέου τύπου ολοήμερο σχολείο με διευρυμένο ωράριο, αυτό που ήδη εφαρμόζεται ετσιθελικά σε 800 σχολεία της χώρας και που προσπαθούν να το εφαρμόσουν από την επόμενη χρονιά παντού, σε κτήρια χωρίς υποδομές, με ελλείψεις σε προσωπικό και ανύπαρκτη χρηματοδότηση, ο δάσκαλος πρέπει να είναι βιονικός. Στο 4ο Δ.Σ. Βέροιας μία καθηγήτρια ξένης γλώσσας, αναγκάστηκε να πάρει λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας αναρρωτική άδεια. Η υπηρεσία, αν και γνωρίζει το πρόβλημα πάνω από 15 μέρες και παρ’ όλη τη καλή διάθεση και τις προσπάθειες που κατέβαλε, στάθηκε αδύνατο να την αντικαταστήσει, γνωστοποιώντας στο υπουργείο το συγκεκριμένο κενό. Το αποτέλεσμα είναι τα παιδιά να μη διδάσκονται αγγλικά εδώ και 2 εβδομάδες!!! Σε όλα αυτά ας προστεθεί ότι η καθηγήτρια αγγλικών για τη ζώνη του ολοήμερου (μετά τις 14:00) ανέλαβε υπηρεσία στο ίδιο σχολείο πριν από δύο ημέρες!!! Αναρωτιέμαι ποιος γονέας που βλέπει ή ακούει αυτή την κατάσταση θα πάρει το ρίσκο και θα διακόψει τη φοίτηση του παιδιού του σε φροντιστήριο ξένης γλώσσας; Δεν αντιλαμβάνεται η κ. Υπουργός πως τέτοια φαινόμενα απαξιώνουν ακόμα περισσότερο το δημόσιο σχολείο;
Και κάτι ακόμα ως απάντηση στα όσα είπε η κ. Διαμαντοπούλου για την εξάλειψη της ανάγκης των φροντιστηρίων ξένων γλωσσών. Τα βιβλία των αγγλικών του υπουργείου στο δημοτικό σχολείο είναι κατά γενική ομολογία των ίδιων των καθηγητών αγγλικής κακογραμμένα και υψηλού επιπέδου με αποτέλεσμα να μην ανταποκρίνονται στο γνωστικό επίπεδο και στις ανάγκες των μαθητών. Παρόμοιο πρόβλημα υπάρχει και στα υπόλοιπα μαθήματα κι εκεί το υπουργείο προέβη σε κουτσούρεμα της ύλης, πράξη αναγκαία μεν, αμφίβολης δε παιδαγωγικής ορθότητας, που δεν απαντάει σε καμία περίπτωση στο αίτημα νέων, σύγχρονων και κυρίως εναρμονισμένων στις ανάγκες και στις δεξιότητες των παιδιών σχολικών βιβλίων. Αλλά ας επανέλθουμε στο μάθημα των αγγλικών. Η συνήθης πρακτική για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα είναι να τα κάνουν στην άκρη οι καθηγητές και να διδάσκουν από προσωπικό τους υλικό. Κι αυτό το κάνουν με καλή πρόθεση γιατί αντιλαμβάνονται ότι, αν επιμείνουν στο σχολικό εγχειρίδιο αυτό, θα αποβεί σε βάρος των παιδιών. Με δεδομένο, όμως, ότι πολλά σχολεία και πολλές τάξεις δεν έχουν τον ίδιο καθηγητή ξένης γλώσσας και την επόμενη χρονιά, δημιουργούνται προβλήματα ασυνέχειας, τα οποία επιτείνουν το πρόβλημα και σπρώχνουν περισσότερο τα παιδιά στα φροντιστήρια. Ας το καταλάβει αυτό η κ. Υπουργός και οι φωστήρες της κι ας φροντίσει γρήγορα να αποκτήσουν τα παιδιά τα ανάλογα σχολικά εγχειρίδια.
Φαίνεται ότι στο πολυδιαφημισμένο νέου τύπου ολοήμερο σχολείο με διευρυμένο ωράριο, αυτό που ήδη εφαρμόζεται ετσιθελικά σε 800 σχολεία της χώρας και που προσπαθούν να το εφαρμόσουν από την επόμενη χρονιά παντού, σε κτήρια χωρίς υποδομές, με ελλείψεις σε προσωπικό και ανύπαρκτη χρηματοδότηση, ο δάσκαλος πρέπει να είναι βιονικός. Στο 4ο Δ.Σ. Βέροιας μία καθηγήτρια ξένης γλώσσας, αναγκάστηκε να πάρει λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας αναρρωτική άδεια. Η υπηρεσία, αν και γνωρίζει το πρόβλημα πάνω από 15 μέρες και παρ’ όλη τη καλή διάθεση και τις προσπάθειες που κατέβαλε, στάθηκε αδύνατο να την αντικαταστήσει, γνωστοποιώντας στο υπουργείο το συγκεκριμένο κενό. Το αποτέλεσμα είναι τα παιδιά να μη διδάσκονται αγγλικά εδώ και 2 εβδομάδες!!! Σε όλα αυτά ας προστεθεί ότι η καθηγήτρια αγγλικών για τη ζώνη του ολοήμερου (μετά τις 14:00) ανέλαβε υπηρεσία στο ίδιο σχολείο πριν από δύο ημέρες!!! Αναρωτιέμαι ποιος γονέας που βλέπει ή ακούει αυτή την κατάσταση θα πάρει το ρίσκο και θα διακόψει τη φοίτηση του παιδιού του σε φροντιστήριο ξένης γλώσσας; Δεν αντιλαμβάνεται η κ. Υπουργός πως τέτοια φαινόμενα απαξιώνουν ακόμα περισσότερο το δημόσιο σχολείο;
Και κάτι ακόμα ως απάντηση στα όσα είπε η κ. Διαμαντοπούλου για την εξάλειψη της ανάγκης των φροντιστηρίων ξένων γλωσσών. Τα βιβλία των αγγλικών του υπουργείου στο δημοτικό σχολείο είναι κατά γενική ομολογία των ίδιων των καθηγητών αγγλικής κακογραμμένα και υψηλού επιπέδου με αποτέλεσμα να μην ανταποκρίνονται στο γνωστικό επίπεδο και στις ανάγκες των μαθητών. Παρόμοιο πρόβλημα υπάρχει και στα υπόλοιπα μαθήματα κι εκεί το υπουργείο προέβη σε κουτσούρεμα της ύλης, πράξη αναγκαία μεν, αμφίβολης δε παιδαγωγικής ορθότητας, που δεν απαντάει σε καμία περίπτωση στο αίτημα νέων, σύγχρονων και κυρίως εναρμονισμένων στις ανάγκες και στις δεξιότητες των παιδιών σχολικών βιβλίων. Αλλά ας επανέλθουμε στο μάθημα των αγγλικών. Η συνήθης πρακτική για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα είναι να τα κάνουν στην άκρη οι καθηγητές και να διδάσκουν από προσωπικό τους υλικό. Κι αυτό το κάνουν με καλή πρόθεση γιατί αντιλαμβάνονται ότι, αν επιμείνουν στο σχολικό εγχειρίδιο αυτό, θα αποβεί σε βάρος των παιδιών. Με δεδομένο, όμως, ότι πολλά σχολεία και πολλές τάξεις δεν έχουν τον ίδιο καθηγητή ξένης γλώσσας και την επόμενη χρονιά, δημιουργούνται προβλήματα ασυνέχειας, τα οποία επιτείνουν το πρόβλημα και σπρώχνουν περισσότερο τα παιδιά στα φροντιστήρια. Ας το καταλάβει αυτό η κ. Υπουργός και οι φωστήρες της κι ας φροντίσει γρήγορα να αποκτήσουν τα παιδιά τα ανάλογα σχολικά εγχειρίδια.
Παναγιώτης Η. Χατζησάββας
Πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων
Α/θμιας Εκπ/σης Δήμου Βέροιας
Πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων
Α/θμιας Εκπ/σης Δήμου Βέροιας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου