ΠΡΟΣ : ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ : 1 . ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΗΜΑΘΙΑΣ
2 . ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝ/ΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ
ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΑΠΟ : ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ &
ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ
http://www.esgkpeverias.blogspot.com
enosisgk.pe.verias@gmail.com
Δι/νση επικοινωνίας : Κίμωνος 19 Βέροια τ.κ 59100
τηλ. επικοινωνίας : 6946122681 κ. Βλαχοπούλου Π.
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ : 1 . ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΗΜΑΘΙΑΣ
2 . ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝ/ΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ
ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΑΠΟ : ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ &
ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ
http://www.esgkpeverias.blogspot.com
enosisgk.pe.verias@gmail.com
Δι/νση επικοινωνίας : Κίμωνος 19 Βέροια τ.κ 59100
τηλ. επικοινωνίας : 6946122681 κ. Βλαχοπούλου Π.
3-12-2009
ΘΕΜΑ : ΤΡΑΓΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ ΣΤΗ ΒΕΡΟΙΑ
Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Βέροιας, μετά από πολλών χρόνων ανοχές στις επικρατούσες στα σχολεία της περιοχής μας συνθήκες και με δεδομένο το γεγονός ότι ξεπεράσαμε τα όρια των ανθρώπινων συνθηκών διαβίωσης των παιδιών μας στα σχολεία της πόλης μας αποφασίσαμε ν' απευθυνθούμε σ' εσάς ως καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο, ζητώντας σας να μας βοηθήσετε στην προσπάθειά μας για πιο ανθρώπινες συνθήκες στα σχολεία μας.
Θα προσπαθήσουμε μέσα από ένα γραπτό να σας δώσουμε μια εικόνα των χώρων, όπου τα παιδιά μας περνούν έξι και εφτά ώρες κάθε μέρα.
Μιλάμε για σχολεία που το μαθητικό δυναμικό που μπορούν να φιλοξενήσουν είναι 200-220 μαθητές και σήμερα έφθασαν στoυς 350-360 μαθητές. Για την εξέλιξη αυτή έχουμε κι εμείς την ευθύνη μας γιατί πιστεύοντας αφελώς ότι λύναμε προβλήματα, ανεχόμασταν - και με ευγνωμοσύνη πολλές φορές - να κλειστούν διάδρομοι και να γίνουν αίθουσες διδασκαλίας, αποθήκες να διαμορφωθούν για την ίδια χρήση, υπόγεια να γίνουν αίθουσες, εκ των οποίων κάποιες δίπλα σε καυστήρες, πιστεύοντας ότι όλα αυτά θα είναι λύσεις προσωρινές και αγνοώντας ότι στην Ελλάδα ουδέν μονιμότερον του προσωρινού.
Όλ' αυτά όμως βοήθησαν τους αρμόδιους να επαναπαύονται και να μην φροντίζουν για κανέναν μελλοντικό σχεδιασμό σε μια πόλη που αναπτύσσεται ραγδαία είτε γιατί είναι πλέον πολυπολιτισμική, είτε γιατί υπάρχουν πολλά νέα ζευγάρια που ανοίγουν σπιτικά σ'αυτήν. Αυτό που θα ήθελα να τονίσω για να αντιληφθείτε το μέγεθος του προβλήματος, είναι ότι το τελευταίο δημοτικό σχολείο χτίσθηκε στη Βέροια πριν από 18 χρόνια. Καταλαβαίνετε τώρα πώς δημιουργήθηκαν όλα αυτά τα προβλήματα και από εκεί που θα χρειαζόταν ένα σχολείο στα 5 χρόνια σήμερα χρειαζόμαστε 4 νέα σχολεία για να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που προέκυψαν. Αντί όμως για άμεσες κι επείγουσες λύσεις, ακούμε ακόμη για αίθουσες προκάτ, που προτίθενται να στηθούν σε αυλές σχολείων όπου υπάρχουν ήδη και άλλες προκάτ, οδηγώντας σε πλήρη ανυπαρξία των αύλειων χώρων στα εν λόγω σχολεία, και ούτω καθ' εξής.
Πιστεύουμε πως, αν θέλουμε να γίνουν σχεδιασμοί σ’ ένα χρονικό πλαίσιο 20ετίας τουλάχιστον, όπως θα πρέπει να κάνει κάθε σύγχρονο και με προοπτικές κράτος, θα πρέπει να ανατεθεί στο Πανεπιστήμιο που έχουμε την τιμή να φιλοξενούμε στην πόλη μας μια έρευνα σ’ ότι αφορά την χωροταξική κατανομή του μαθητικού δυναμικού της πόλης σε σχέση με τις πραγματικές αίθουσες διδασκαλίας και με τις περιοχές που έχουμε κατοικίες νέων ζευγαριών και μελλοντικών μαθητών κατ’ επέκταση, έτσι ώστε να υπάρξουν επιστημονικά στατιστικά στοιχεία που θα βοηθήσουν στο σχεδιασμό κάλυψης των πραγματικών αναγκών της πόλης σε σχολικά κτήρια .
Για τα δύο δε Δημοτικά σχολεία τα οποία έχουν κριθεί ως διατηρητέα θα πρέπει να εκπονηθούν κάποιες μελέτες με βάση τις οποίες να μπορούν να ενταχθούν σε Ευρωπαϊκά προγράμματα, έτσι ώστε να προχωρήσουν κανονικά και όπως πρέπει οι συντηρήσεις τους, για να μην καταστραφούν και να αποτελούν αξιοπρεπείς χώρους μάθησης για τα παιδιά μας.
Θεωρούμε δε απαράδεκτο σε μια χώρα με οικολογικές και περιβαλλοντικές ανησυχίες, να υπάρχουν σήμερα στην πόλη μας σχολεία με στέγες από αμίαντο, με παμπάλαια κουφώματα που το χειμώνα δημιουργούν απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης για τα παιδιά μας, τα οποία περνούν 6-7 ώρες της ημέρας τους σ’ αυτά.
κ. Υφυπουργέ,
η αντικατάσταση των παλαιών σχολικών βιβλίων με τα καινούρια, απαραίτητη καθ’ όλα τα άλλα, δημιούργησε περαιτέρω προβλήματα, αφού τα παιδιά μας καλούνται να αφομοιώσουν πολλές φορές γνωστικές δεξιότητες αναντίστοιχες με τις ηλικιακές τους δυνατότητες. Ιδιαίτερα θέλουμε να τονίσουμε το τεράστιο πρόβλημα των βιβλίων των μαθηματικών, τα οποία σε γενικές γραμμές είναι γραμμένα για ευφυή παιδιά, δεν απλουστεύουν αλλά περιπλέκουν τη γνώση, με αποτέλεσμα η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών πολύ γρήγορα να περιθωριοποιείται από τη μάθηση και να απογοητεύεται.
Έχοντας όλη την καλή πρόθεση και με βάση τις ευαισθησίες σας και του Πρωθυπουργού προσωπικά σε θέματα παιδείας σας ζητάμε να συνδράμετε με κάθε τρόπο, ώστε:
1. Να αντιμετωπιστεί το στεγαστικό πρόβλημα των σχολείων με την ανέγερση νέων διδακτηρίων στην πόλη μας.
2. Να δοθούν άμεσα λύσεις στο κτηριακό πρόβλημα των νηπιαγωγείων, ώστε η δίχρονη προσχολική αγωγή να λειτουργήσει απρόσκοπτα την επόμενη σχολική χρονιά.
3. Να εκλείψει οριστικά η απειλή του αμιάντου από τα σχολικά κτήρια.
4. Να εκπονηθούν οι μελέτες για την ανέγερση νέων διδακτηρίων και ανακατασκευών των διατηρητέων.
5. Να γίνουν όλες οι απαραίτητες αλλαγές, αντικαταστάσεις και διορθώσεις στα σχολικά βιβλία, ώστε τα παιδιά μας να μετέχουν της γνώσης μέσα από σύγχρονα και κατάλληλα συγγράμματα, που θα τα βοηθούν στο ταξίδι της γνώσης.
Θα προσπαθήσουμε μέσα από ένα γραπτό να σας δώσουμε μια εικόνα των χώρων, όπου τα παιδιά μας περνούν έξι και εφτά ώρες κάθε μέρα.
Μιλάμε για σχολεία που το μαθητικό δυναμικό που μπορούν να φιλοξενήσουν είναι 200-220 μαθητές και σήμερα έφθασαν στoυς 350-360 μαθητές. Για την εξέλιξη αυτή έχουμε κι εμείς την ευθύνη μας γιατί πιστεύοντας αφελώς ότι λύναμε προβλήματα, ανεχόμασταν - και με ευγνωμοσύνη πολλές φορές - να κλειστούν διάδρομοι και να γίνουν αίθουσες διδασκαλίας, αποθήκες να διαμορφωθούν για την ίδια χρήση, υπόγεια να γίνουν αίθουσες, εκ των οποίων κάποιες δίπλα σε καυστήρες, πιστεύοντας ότι όλα αυτά θα είναι λύσεις προσωρινές και αγνοώντας ότι στην Ελλάδα ουδέν μονιμότερον του προσωρινού.
Όλ' αυτά όμως βοήθησαν τους αρμόδιους να επαναπαύονται και να μην φροντίζουν για κανέναν μελλοντικό σχεδιασμό σε μια πόλη που αναπτύσσεται ραγδαία είτε γιατί είναι πλέον πολυπολιτισμική, είτε γιατί υπάρχουν πολλά νέα ζευγάρια που ανοίγουν σπιτικά σ'αυτήν. Αυτό που θα ήθελα να τονίσω για να αντιληφθείτε το μέγεθος του προβλήματος, είναι ότι το τελευταίο δημοτικό σχολείο χτίσθηκε στη Βέροια πριν από 18 χρόνια. Καταλαβαίνετε τώρα πώς δημιουργήθηκαν όλα αυτά τα προβλήματα και από εκεί που θα χρειαζόταν ένα σχολείο στα 5 χρόνια σήμερα χρειαζόμαστε 4 νέα σχολεία για να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που προέκυψαν. Αντί όμως για άμεσες κι επείγουσες λύσεις, ακούμε ακόμη για αίθουσες προκάτ, που προτίθενται να στηθούν σε αυλές σχολείων όπου υπάρχουν ήδη και άλλες προκάτ, οδηγώντας σε πλήρη ανυπαρξία των αύλειων χώρων στα εν λόγω σχολεία, και ούτω καθ' εξής.
Πιστεύουμε πως, αν θέλουμε να γίνουν σχεδιασμοί σ’ ένα χρονικό πλαίσιο 20ετίας τουλάχιστον, όπως θα πρέπει να κάνει κάθε σύγχρονο και με προοπτικές κράτος, θα πρέπει να ανατεθεί στο Πανεπιστήμιο που έχουμε την τιμή να φιλοξενούμε στην πόλη μας μια έρευνα σ’ ότι αφορά την χωροταξική κατανομή του μαθητικού δυναμικού της πόλης σε σχέση με τις πραγματικές αίθουσες διδασκαλίας και με τις περιοχές που έχουμε κατοικίες νέων ζευγαριών και μελλοντικών μαθητών κατ’ επέκταση, έτσι ώστε να υπάρξουν επιστημονικά στατιστικά στοιχεία που θα βοηθήσουν στο σχεδιασμό κάλυψης των πραγματικών αναγκών της πόλης σε σχολικά κτήρια .
Για τα δύο δε Δημοτικά σχολεία τα οποία έχουν κριθεί ως διατηρητέα θα πρέπει να εκπονηθούν κάποιες μελέτες με βάση τις οποίες να μπορούν να ενταχθούν σε Ευρωπαϊκά προγράμματα, έτσι ώστε να προχωρήσουν κανονικά και όπως πρέπει οι συντηρήσεις τους, για να μην καταστραφούν και να αποτελούν αξιοπρεπείς χώρους μάθησης για τα παιδιά μας.
Θεωρούμε δε απαράδεκτο σε μια χώρα με οικολογικές και περιβαλλοντικές ανησυχίες, να υπάρχουν σήμερα στην πόλη μας σχολεία με στέγες από αμίαντο, με παμπάλαια κουφώματα που το χειμώνα δημιουργούν απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης για τα παιδιά μας, τα οποία περνούν 6-7 ώρες της ημέρας τους σ’ αυτά.
κ. Υφυπουργέ,
η αντικατάσταση των παλαιών σχολικών βιβλίων με τα καινούρια, απαραίτητη καθ’ όλα τα άλλα, δημιούργησε περαιτέρω προβλήματα, αφού τα παιδιά μας καλούνται να αφομοιώσουν πολλές φορές γνωστικές δεξιότητες αναντίστοιχες με τις ηλικιακές τους δυνατότητες. Ιδιαίτερα θέλουμε να τονίσουμε το τεράστιο πρόβλημα των βιβλίων των μαθηματικών, τα οποία σε γενικές γραμμές είναι γραμμένα για ευφυή παιδιά, δεν απλουστεύουν αλλά περιπλέκουν τη γνώση, με αποτέλεσμα η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών πολύ γρήγορα να περιθωριοποιείται από τη μάθηση και να απογοητεύεται.
Έχοντας όλη την καλή πρόθεση και με βάση τις ευαισθησίες σας και του Πρωθυπουργού προσωπικά σε θέματα παιδείας σας ζητάμε να συνδράμετε με κάθε τρόπο, ώστε:
1. Να αντιμετωπιστεί το στεγαστικό πρόβλημα των σχολείων με την ανέγερση νέων διδακτηρίων στην πόλη μας.
2. Να δοθούν άμεσα λύσεις στο κτηριακό πρόβλημα των νηπιαγωγείων, ώστε η δίχρονη προσχολική αγωγή να λειτουργήσει απρόσκοπτα την επόμενη σχολική χρονιά.
3. Να εκλείψει οριστικά η απειλή του αμιάντου από τα σχολικά κτήρια.
4. Να εκπονηθούν οι μελέτες για την ανέγερση νέων διδακτηρίων και ανακατασκευών των διατηρητέων.
5. Να γίνουν όλες οι απαραίτητες αλλαγές, αντικαταστάσεις και διορθώσεις στα σχολικά βιβλία, ώστε τα παιδιά μας να μετέχουν της γνώσης μέσα από σύγχρονα και κατάλληλα συγγράμματα, που θα τα βοηθούν στο ταξίδι της γνώσης.
Με τιμή
Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων
Α/θμιας Εκπ/σης Δήμου Βέροιας
Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων
Α/θμιας Εκπ/σης Δήμου Βέροιας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου